Active lifestyleamusement2apartment2Architecturearrow-downPage 1Group 3arrow22arrow2arrow2bike2blocks2bus2cafecalendar2check2close2close2collapse2CollapseCommon facilitiesGroup 2CloseGood SVG BlackOK SVG BlackPoor SVG BlackVery good SVG BlackVery poor SVG Blackamusement2Culture EntertainmentShapedocument2document_blankdoublearrowarrow2arrow2arrow22Eat Drinkemail2expand2external_link2Family friendlyfavourite2filter2Getting thereGreen solutionsgrocery_store2grocerystoreShapeHealthcareholiday_cottage2Shapehospital2house2pin_distanceicon-unit-v2like2list2Local servicesbonava logotype primarybonava logotype secondarybonava logotype_symbolMap-pinminus2minus2mobile2parkNature activitiesnature_trails2Neighbourhood storyclose - kopiaparking2pdf2plot2plus2Group 2external_link2preschool2restaurant2row_house2schools2Schoolssearch2semi_detached2settings2Shoppinglocal_services2Social lifestyleSpecial featuregymtapGroup 2tube2user2

Kundservice

Bonavas Kundservice finns här för dig

Kanske ringer du oss och vill veta mer om ett nytt projekt eller är du en av våra kunder som flyttat in och har en fråga om ditt nya hem? Oavsett vilket ärende du har är det vi på Kundservice som säger hej och välkommen till Bonava! Vi finns här och guidar dig gärna så att du får svar på dina frågor.

Vi på Bonava Kundservice svarar i telefon under kontorstid (helgfri måndag-fredag kl. 8:30-16:30), övrig tid kan du göra felanmälan genom att kontaka oss på kundservice@bonava.se. Observera att vi inte har någon jourservice, läs mer om hur du hanterar akuta fel.

Akuta ärenden anmäler du som vanligt till din fastighetsskötare, bostadsrättsförening eller tar hand om själv (om du bor i äganderätt). Om det visar sig att felet är ursprungligt, står vi på Bonava för reparationskostnaden.

När du köper ditt hem av Bonava 

Köper du en bostad av oss finns det givetvis fler på Kundservice som du kanske kommer i kontakt med. Våra kundansvariga möter du när hämtar din nyckel och tar dina första steg över tröskeln. Väl på plats i ditt nya hem kanske du får besök av våra servicetekniker. 

Bopärmen ger dig svar när du behöver dem

Att för första gången vrida om nyckeln och gå in över tröskeln till sitt nya hem är en speciell känsla. Din bostad är förstås besiktigad och vi har trimmat och provat att värmen, ventilationen och att alla system fungerar. Men som med allt nytt kan det behövas en inkörningsperiod när du väl flyttat in. Kanske är det för kallt, för varmt eller så är det något du inte riktigt vet hur det fungerar? Som ett första steg kan du alltid titta i din Bopärm, här finns det mesta du behöver veta för att trimma din bostad. Om du upptäcker något som du inte får svar på i Bopärmen kan du givetvis kontakta oss på Kundservice.

Bonava har ingen jourservice för akuta fel

Om du skulle få ett akut fel, till exempel vattenläckage, är det din fastighetsskötare, bostadsrättsförening eller du själv (om du bor i äganderätt) som ansvarar för direktåtgärd, så att inte skadan riskerar att bli större. Vi på Bonava har ingen jourservice för akuta åtgärder. Om det visar sig att felet är ursprungligt, står vi på Bonava för reparationskostnaden.

Bonava Sverige Kundservice
Bonava Sverige Kundservice

020-28 28 28